Understanding People and Inspiring Innovation

Our job is to understand people and the social settings that affect their lives and as a result, we believe we can contribute for the development of products, services, brands and communication strategies of various organizations.

more

Understanding People and Inspiring Innovation

Our job is to understand people and the social settings that affect their lives and as a result, we believe we can contribute for the development of products, services, brands and communication strategies of various organizations.

more

Understanding People and Inspiring Innovation

Our job is to understand people and the social settings that affect their lives and as a result, we believe we can contribute for the development of products, services, brands and communication strategies of various organizations.

more

CUSTOMIZATION

Definition of methods and more indicated approaches for each study.

PLANNING & PROCEDURES

Planning and execution of the study according to established procedures in order to guarantee quality.

INSIGHTS

The result of our work is the insight.

Intelligence beyond the conventional

In Neointel Research we do not divide the world in qualitative or quantitative methodologies. We actually propose the use of those methodologies isolated or combined, according to the necessity of each study.

more
  • Neuroscience of Consumption
  • Applied Semiotics Analyses
  • Multi-Experience Evaluation™
  • Consumers’ Segmentation
  • Anthropology of Consumption
  • Explorer Brazil
  • Evaluation of Emotions
  • Trends
  • Brand’s Archetypes

our blog

10-05-2021

Testes de Associação Implícita

Teste de associação implícita é um método de pesquisa com uso de computadores desenvolvida com o objetivo de medir a associação de dois conceitos de destino com um atributo, onde os conceitos aparecem em uma tarefa de duas opções ...

continue lendo »
24-04-2018

O cérebro humano pode criar estruturas em até 11 dimensões

Usando a topologia algébrica, um campo da matemática que faz a associação entre estruturas algébricas e um espaço topológico com o objectivo de obter informações sobre esse espaço, uma equipe de pesquisadores descobriu um ...

continue lendo »
17-04-2018

Eu, Etiqueta – Carlos Drummond de Andrade

Eu, etiqueta Em minha calça está grudado um nome Que não é meu de batismo ou de cartório Um nome… estranho Meu blusão traz lembrete de bebida Que jamais pus na boca, nessa vida, Em minha camiseta, a marca de cigarro Que não ...

continue lendo »
21-10-2015

Plágio ou inspiração?

Plágio e inspiração convivem há muito tempo no universo das agência publicitárias e geram muitas discussões e controvérsias. Esse é um assunto polêmico que gera muitas acusações entre os criativos das agências e pode ferir a ...

continue lendo »
07-10-2015

A poesia como diferencial para a produção de publicidade

Os gêneros literários reúnem um conjunto de obras que apresentam características análogas de forma e conteúdo. Essa classificação pode ser feita de acordo com critérios semânticos, sintáticos, fonológicos, formais, ...

continue lendo »
25-09-2015

Moldando o comportamento dos filhos

Moldando o comportamento dos filhos Título original: Como destruir um filho “Violar a lei”: será correto usar esse verbo em faculdades de direito? Ou a palavra “violar” pode ser ofensiva para alunas e alunos, despertando em ...

continue lendo »
12-03-2015

A New Frontier in Animal Intelligence

Evidence that some animals are capable of “mental time travel,” suggests they have a deeper understanding of the world around them Santino was a misanthrope with a habit of pelting tourists with rocks. As his reputation for mischief ...

continue lendo »
12-03-2015

Does Language Shape What We See?

Published: National Geographic Author: Virginia Highes At this very moment, your eyes and brain are performing an astounding series of coordinated operations. Light rays from the screen are hitting your retina, the sheet of light-sensitive ...

continue lendo »

SOME CLIENTS

JOHNSON & JOHNSON
LEO BURNETT
IDORT
IBOPE INTELIGÊNCIA
OGILVY
STATSOL
3M
EDITORA ABRIL
DATAFOLHA
TNS
ÁREA COMUNICAÇÃO
PROPEG
SECOM
BRIDGE RESEARCH
NOVA/SB
Calia
Artplan
NBS
Cultura Inglesa